piatok 21. júla 2017

Hrdinkou je Hanušová. Basketbalistkám trafila výhru v poslednej sekunde

"Toto víťazstvo nás samozrejme v úvahách posúva ďalej, ale my musíme ísť ďalej. Čakajú nás ďalšie dva ťažké zápasy s Gréckom a Tureckom, ktoré je potrebné zvládnuť. Všetko ešte môže byť úplne inak. Ja som ale rád, že sme pri tom a máme šancu svojou hrou turnaj ovplyvňovať, "povedal tréner Lubor Blažek.

Češky oproti zápasom v základnej skupine predviedli výrazne lepší výkon v obrane, napriek tomu mali veľké problémy s americkou rozehrávačkou Lindsey Hardingová, ktorá pred turnajom získala bieloruskej občianstvo.Tá 13 bodmi v prvej polovici tiahla útok súpera spoločne s hviezdnou pivotka Jelenou Levčenkovou, s ktorou českej pivotka zvádzali tvrdé súboje pod košom.

Bielorusky mali od úvodu mierny náskok, potom však zavelila Ka teřina Bartoňová a trojkou a troma asistenciami zariadila obrat na 18:15. Zápas bol naďalej veľmi vyrovnaný, súperi sa síce podarilo odskočiť na rozdiel štyroch bodov, ale veľmi dobre hrajúci Elhotová držala český tím na dostrel.

"Katka Elhotová je pre nás dôležitá celý turnaj. Takého hráča tím musí mať. Ona úlohu bodového lídra plnia, dnes navyše zahrala dobre aj v obrane, "potešilo Blažka.

Aj v druhej polovici Elhotová strelecky žiarila, ale chýbala jej v útoku podpora spoluhráček, a tak Bielorusky znovu utiekli na šesť bodov.V poslednej sekunde tretej časti však vyšiel Slovenkám útok a Hanušová znížila.

To Češky nakoplo k obratu, začali sa presadzovať aj ďalšie hráčky a po trojke Veroniky Bortelové z toho bolo vedenie 59:56. Bielorusky to zaskočilo a razom prehrávali o osem bodov. Lenže potom sa predsa len zmátořily a Hartingová trojkou osem sekúnd pred koncom zrovnala na 70:7 0. Lenže po oddychovom čase v poslednom útoku na seba vzala zodpovednosť Hanušová a trojkou cez obhajkyne rozhodla.

"Bola to moja prvá príležitosť rozhodnúť zápas v reprezentácii. Navyše tak dôležitý, ktorý môže rozhodnúť o našom postupe. Mám ohromnú radosť, "povedala Hanušová. "Dievčatá sa mi smejú, že som flegmatik, ale teraz sa to hodilo. Nepremýšľala som o tom a dúfala som, že to tam padne.Myslela som si, že je strela krátka, ale potom sa mi hrozne uľavilo, "dodala.

Pre Češky bola výhra o to sladšie, že na minulom ME s Bieloruskom dvakrát prehrali, rovnako ako v príprave pred turnajom. "V našej situácii, kedy nám asi nikto neveril, tak je to krásny pocit, keď tam tá posledná trojka spadne. Je pravda, že tá akcia prebehla trošku inak, než sme si namaľovali, ale v tom je basketbal tak krásny.Dôležité bolo, že sme mali time-out, mohli sme sa upokojiť a ten útok pripraviť, "povedal Blažek.

" Ale rád by som povedal, že to stretnutie nebolo len o tej poslednej strele, ale o tom, že sa bodovo podieľali ďalšie hráčky, že dievčatá boli ochotné brániť, a plusom je, že mužstvo splnilo všetko, čo sme si pred zápasom povedali, "dodal.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára